poniedziałek, 13 marca 2017

*Errata* „The Amazing Spider-Man” #01-1990 TM-Semic

W tym wpisie spieprzyłem kilka rzeczy, zostałem w bardzo brutalny sposób poinformowany co spieprzyłem i teraz postanawiam dopisać małe sprostowanie.
Ponieważ jestem sklerotykiem, zapomniałem, że oprócz Mandragory, komiksy w formie zeszytowej wydawał także Dobry Komiks, o którym zresztą na łamach bloga wspominałem. Te dwie inicjatywy jestem w stanie wymienić na pewno, bowiem pamiętam je z czasów mojej młodości.
Po drugie, pierwszą historię narysował nie Steve Ditko, a (ku mojemu olbrzymiemu zaskoczeniu) Frank Miller. Skąd wyczarowałem Ditko? Cóż, zasugerowałem się tym, że kreska bardzo mocno skojarzyła mi się z tym jednym komiksem z Green Goblinem z lat 60tych. Po drugie, wydawało mi się, że ta historia również pochodzi z mniej więcej tego okresu, bowiem pisana była w bardzo podobny sposób. Zweryfikować tego wszystkiego nie dałem rady bo nie wiedziałem jak odszukać pierwotne wydanie tego zeszytu, a polscy wydawcy postanowili wyrzucić oryginalnych autorów i wymienić w tym miejscu siebie.

Chciałbym w tym miejscu zwrócić też uwagę na to jak nazwałem swojego bloga. "Pamiętnik laika". I słowo "pamiętnik" jest tu kluczem. Nie czuję się zobowiązany do robienia researchu przy opisywaniu każdego przeczytanego przez siebie komiksu, najważniejsze jest dla mnie to jaki ten komiks jest z perspektywy takiego nowicjusza w temacie. Zdarzy mi się czasem uwzględnić jakieś zasłyszane informacje z drugiej ręki, ale nie jestem człowiekiem nieomylnym, więc nie wściekajcie się na mnie jeśli coś przekręcę.
Nie uważam siebie za recenzenta komiksów, a raczej za typka, który zaczyna poznawać medium, błądzić po nim i uczyć się... a przy okazji dzielić się swoimi wrażeniami. Ten blog ma dla mnie charakter osobisty, a nie w jakikolwiek sposób oficjalny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz